Nieuws DMCC Certificering fondsenwervers 4DMC

4DMC hecht grote waarde aan het uitvoeren van haar telemarketingwerkzaamheden conform de wet- en regelgeving. Om dit doel na te streven is het contact center volop bezig om al haar fondsenwervende agents te trainen en te certificeren voor de DMCC compliance certificering.

DMCC Compliance certificering

In de compliance software van DMCC is  een volledige certificeringsomgeving opgenomen, waar een contact center als 4DMC haar fondsenwervende agents kunnen laten certificeren.
De toetsen zijn ingericht om de kennis te testen van medewerkers op het gebied van (praktische implicaties van) toepasselijke wet- en regelgeving.
De toetsen van DMCC zijn tijdgebonden en testen de praktische kennis van medewerkers op het gebied van wetgeving en zelfregulering in wervend en service verlenend klantcontact. Voorbeelden hiervan zijn:

  • De Wet Oneerlijke Handelspraktijken
  • De Telecommunicatiewet
  • De Wet Koop Op Afstand
  • De Wet Bescherming Persoonsgegevens
  • De Code Telemarketing

Elke agent krijgt een uitgebreide ‘Trainingsmanual’ waarin bovenstaande punten beschreven en uitgelegd worden. Eveneens krijgt iedereen een extra training om de handleiding te bespreken voor het afnemen van de toets.

Wanneer medewerkers voor de toets slagen ontvangen zij hierna een DMCC certificaat. 4DMC is trots te vermelden dat inmiddels al haar agents (werkzaam > 3 maanden) gecertificeerd zijn!

Terug naar nieuws