Over 4DMC Historie

Van 4DMS naar 4DMC

In de jaren '90 heeft Wegener NV een Direct Marketing divisie opgericht door meerdere bedrijven in de DM branche te kopen en onder te brengen in de Wegener Direct Marketing Groep. Eind jaren '90 zijn deze bedrijven ook samengevoegd in Nieuwegein.
In 2001 is na een reorganisatie van de 'losse' bedrijven Wegener DM Nederland ontstaan. Een bedrijf met globaal twee takken: data gerelateerde diensten (listbroking, analyse, grote consumenten enquête) en de uitvoerende diensten (print, fulfilment, data entry, customer service center).
Niet lang daarna werd deze splitsing ook doorgevoerd in de organisatie. Naast Wegener DM Nederland ontstaat Wegener DM Services voor de uitvoerende diensten. Dit bedrijf is vervolgens in 2005 omgedoopt tot 4DM Services nadat Wegener NV de meerderheid van de aandelen heeft verkocht. In 2006 is 4DM Services (4DMS) verhuisd naar IJsselstein.

Sinds 2008 is 4DMC als professioneel Contact Center live gegaan als gespecialiseerd bedrijf in telemarketing voor goede doelen. Vanaf 2011 is 4DMC met Marc Ruygt als directeur zelfstandig als B.V. operationeel gegaan. Wegens succesvolle jaren heeft 4DMC een goede ontwikkeling doorgemaakt en is in slechts 2 jaar tijd uitgegroeid van 10 naar 70 seats. Sinds september 2016 is zelfs een 2e vestiging in Woerden geopend, waarmee het totaal aantal seats inmiddels uitkomt op 125. Ondanks de scheiding van 4DMC van 4DMS werken de bedrijven nog sterk samen.

Het is niet alleen bij telemarketing gebleven. Sinds 2014 is 4DMPeople als 'Fieldmarketing Specialist' gestart als nieuwe unit binnen 4DMC. Het concept van 4DMPeople is gebaseerd op een wervingsmodel dat zich ten eerste richt op directe werving van structurele donateurs. Deze donateurs zullen door 4DMC allemaal een welkomstcall ontvangen en tevens worden gegevens gecontroleerd.